Εξ ονόματος της αλήθειας της τέχνης του χορού και αυτών που αληθινά μιλούν στη Κύπρο εξ' ονόματός της

 

 

Παρασκευή, 10 Απριλίου 2015

Εξ ονόματος της αλήθειας της τέχνης του χορού και αυτών που αληθινά μιλούν στη Κύπρο εξ' ονόματός της: Καλή Ανάσταση!

Τη βραδιά που οι πιστοί (ή οι εύπιστοι, διαλέγετε και παίρνετε) είναι δοσμένοι στον επιτάφιο θρήνο και εν αναμονή της επομένης μέρας της Αναστάσεως εκ νεκρών και της (μεθεπομένης) αφιερωμένης στην κρεατοφαγία μέχρι θανάτου, ελπίζουμε φίλοι και φίλες να συμφωνείτε ότι κάμποσες “εν χορώ” αδιαμφισβήτητες αλήθειες κακό δεν κάνουν. Επί ερωτημάτων που μας έχουν πολλάκις μεταφέρει αναρίθμητοι μέσα στα χρόνια πιστοί (ή εύπιστοι, εσείς αποφασίζετε) επιχειρώντας να διασταυρώσουν απαντήσεις που τους δόθηκαν από ουκ ολίγους φερόμενους ως κήρυκες, ισχυριζόμενους ότι ομιλούν εξ ονόματος της τέχνης του χορού.

Το επάγγελμα του δασκάλου έντεχνου χορού στην Κύπρο είναι κατοχυρωμένο αφού από το 1997 έχει ψηφιστεί ο σχετικός απαραίτητος νόμος που ορίζει αυστηρά τις προδιαγραφές λειτουργίας των ιδιωτικών σχολών έντεχνου χορού. Ισχύει;

ΨΕΜΑ! Ο νόμος περί σχολών χορού ψηφίστηκε όμως δεν εφαρμόστηκε ποτέ. “Μπάτε σκύλοι αλέστε” το ισχύον καθεστώς και μάλιστα με δόντια κοφτερά. 
Που μπορεί κάποιος να μάθει έντεχνο χορό; Περίπου … παντού; Σε γυμναστήρια, σχολές καράτε, σε μικρά μαγαζάκια, σε συγκροτήματα χορού, λαογραφικούς ομίλους και πάει λέγοντας;

ΜΙΣΗ ΑΛΗΘΕΙΑ, ΜΙΣΟ ΨΕΜΑ. Ναι μεν παντού η όποια κάποια ενασχόληση με τον χορό βελτιώνει τη σχέση με τον χορό γιατί αυτή είναι η φύση του χορού, όμως: η σωστή επιλογή  και ο σωστός τρόπος εκμάθησης έντεχνου χορού  είναι τα παιδιά να παρακολουθούν μαθήματα  με δασκάλους που  έχουν σπουδάσει χορό σε επαγγελματικές σχολές χορού, κονσερβατόρια, πανεπιστήμια, και έχουν ξοδέψει τις αναγκαίες (και αμέτρητες) ώρες δουλειάς για να γίνουν επαγγελματίες χορού, εκπαιδευτικοί, χορευτές, ή και ακαδημαϊκοί δάσκαλοι.

Είναι αρκετή η όποια εμπειρία στον χορό για να φτιάξει “δασκάλους” έτοιμους, ικανούς να διδάξουν έντεχνο χορό σε παιδιά μικρής και μεγάλης ηλικίας;

ΨΕΜΑ! Κάθε δάσκαλος χρειάζεται τουλάχιστον τρία χρόνια χορευτικών σπουδών με μαθήματα ανατομίας, μουσικής, παιδαγωγικών, πρώτων βοηθειών, θεωρητικά μαθήματα στην ανάλυση των διαφορετικών ειδών έντεχνου χορού κλασικού η σύγχρονου, χορογραφία ,ρυθμοκινητική αγωγή  και άλλα θέματα πανεπιστημιακού επιπέδου.

Είναι αρκετό για έναν νέο άνθρωπο που θέλει να σπουδάσει χορό να κάνει πολλά χρόνια μαθήματα χορού σε διάφορα είδη χορού και όχι συγκεκριμένα έντεχνο χορό για να μπορέσει να γίνει δεκτός σε επαγγελματικές σχολές χορού η πανεπιστήμια;

ΨΕΜΑ! Για να γίνει ένας νέος άνθρωπος δεκτός στις επαγγελματικές σχολές χορού πρέπει να επιλεγεί μετά από διαδικασία ακρόασης. Σε κάθε περίπτωση είναι υποχρεωτική αρχικά η αποστολή οπτικού υλικού με τα ζητούμενα που κάθε “ίδρυμα” θέτει, ενώ σε πολλές περιπτώσεις είναι επιβεβλημένη η ζωντανή ακρόαση (φυσική παρουσία). Ανάλογα με το “ίδρυμα” στην ακρόαση ζητούνται ως επί το πλείστον – κλασικό μπαλέτο, σύγχρονος χορός, αυτοσχεδιασμός και χορογραφία. Σε σχολές όπου θα παρακολουθήσει κανείς μουσικό θέατρο μπορεί να ζητηθεί τραγούδι, χορός  και υποκριτική. 

Το νέο σύστημα που κυκλοφορεί τα τελευταία χρόνια της αποκαλούμενης “γενικής χορευτικής παιδείας” προσφέρει τα απαραίτητα εφόδια στα παιδιά ώστε να μπορούν φτάνοντας στην ηλικία των 18 χρόνων να ανταπεξέλθουν στις ακροάσεις; 

ΨΕΜΑ – ΜΕΓΑ ΨΕΜΑ! Στην πράξη, οι δηλώνοντες ότι προσφέρουν στα παιδιά γενική χορευτική παιδεία τρεις μέρες την εβδομάδα, την μια μόνο εξ’ αυτών κάνουν μαθήματα κλασικού χορού  η σύγχρονου, ενώ τις άλλες δυο κάνουν Pilates (τη μία) και “διάφορους χορούς” – ρούμπα, σάμπα, μάμπο, σάλσα, τσα τσα, τσάρλεστον – την άλλη. Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, με μια φορά την εβδομάδα κανείς δεν μπορεί να φτάσει σε ψηλό επίπεδο τεχνικής στον κλασικό η σύγχρονο χορό άρα και δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις των ακροάσεων.

Το ξύλινο δάπεδο γνωστό ως laminated είναι κατάλληλο για την διδασκαλία χορού;

ΨΕΜΑ - ΤΕΡΑΣΤΙΟ και ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ ΨΕΜΑ! Το δάπεδο που είναι κατάλληλο για χορό είναι δάπεδο με ελαστικότητα ειδικά κατασκευασμένο ώστε να απορροφούνται οι κραδασμοί του σώματος. Στις  σχολές όπου διδάσκονται διάφορα είδη χορού άρα οι ανάγκες του πατώματος διαφέρουν, πέραν του ξύλινου δαπέδου υπάρχει επιπρόσθετο και το πλαστικό δάπεδο το γνωστό στον κόσμο του χορού λινόλεουμ. Ιδιαίτερη προσοχή: Η διδασκαλία χορού σε τσιμέντο, μάρμαρο, κεραμικά, κατηγορηματικά απαγορεύεται.

Χρειάζονται οι μαθητές χορού πέραν των μαθημάτων τεχνικής χορού και μαθήματα ενδυνάμωσης και ευλυγισίας; Είναι αναγκαία;

ΑΛΗΘΕΙΑ! Δεν είναι απλώς χρήσιμα, είναι κρίσιμα και αναγκαία για τους μαθητές και μαθήτριες χορού τα μαθήματα ενδυνάμωσης και ευλυγισίας, ώστε να μπορούν να ανταπεξέρχονται στα εντατικά μαθήματα ελαχιστοποιώντας τον κίνδυνο τραυματισμού.

*Με τόσες απαντήσεις αλήθειας οι οποίες δυστυχώς αποκαλύπτουν ένα σωρό ψέματα που δηλώνονται στα παιδιά που θέλουν να κάνουν χορό και στους γονείς τους ως αλήθειες, νιώσαμε την ανάγκη να κλείσουμε με την επιβεβαίωση της αλήθειας ενός ερωτήματος. Το ερώτημα είναι προφανώς δικό μας, είναι επιπρόσθετο, δεν δόθηκε από τους ψευδο-κήρυκες που ομιλούν στο όνομα της τέχνης χορού ως απάντηση στους ανθρώπους που έσπευσαν την αλήθεια της από εμάς να δια-σταυρώσουν. 

Share on Google Plus

About Γιώργος Χρηστάκης

Ο Γιώργος Χρηστάκης είναι εμπνευστής και ιδρυτής του χοροθεάτρου ΔΑ.ΓΙ.ΠΟ.ΛΗ. Έχει μια ενεργό και μαχητική παρουσία σε όλες τις πρωτοβουλίες που αγκαλιάζουν τη «διαφορά». Χορευτής και χορογράφος σε αναπηρικό αμαξίδιο, έχει μεγάλη επαγγελματική και καλλιτεχνική εμπειρία. Κοινωνικός ψυχολόγος, υποψήφιος διδάκτορας Κοινωνικής Ψυχολογίας στο Πάντειο Πανεπιστήμιο. Συμμετείχε στις ομάδες σύγχρονου χορού, «Φυγείν αδύνατον», «Λάθος κίνηση», «Αγγελόσκονη» κ.ά. Τον Μάιο του 2004 δημιουργεί την δική του χορευτική ομάδα την «ΔΑ.ΓΙ.ΠΟ.ΛΗ.», όπου χορογραφεί, χορεύει, σχεδιάζει και οργανώνει όλες τις παραγωγές και παραστάσεις της έως και σήμερα, και της οποίας έχει και την συνολική ευθύνη παραγωγής και εκτέλεσης. Με τη ΔΑΓΙΠΟΛΗ προκάλεσε ανατροπές και η δουλειά του με την ομάδα ταξίδεψε σε όλο τον κόσμο, από Αμερική ως Ευρώπη και Ασία. Διδάσκει με τεχνικές και μεθόδους που έχουν να κάνουν με τις συναντήσεις σωμάτων ποικίλων λειτουργιών και μορφών.
    Blogger Comment

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Από το Blogger.